Garmin.bg Блог

Новини, събития и информация за продуктите на Garmin – световен лидер в GPS навигацията.

mobilebulgaria.com: Garmin fenix 3 Sapphire HR

0

Ако обичате да спортувате, сигурно оценявате подобаващо факта, че през последните години става все по-лесно и по-евтино да отчитате физическата си активност, дори и тя да е свързана със специфичен спорт, който трудно …..
pic_1_233

Статия на Кирил Николов – Дизела за Fenix 3 HR с HRM Run пулсомер

0

С помощта на Fenix 3 и HRM Run смятам, че с малко познания по бягане всеки един желаещ може подобри техниката си на бягане и съответно резултатите си.

Когато от Гармин пуснаха Феникс 3, не си представях какво още по-добро могат да измислят за да подобрят информацията, която човек можe да получи и с, която информация да подобри формата си и усъвършенства бягането си.

Винаги съм имал проблем с носенето на „колан за измерване на пулса“ по време на тренировки или състезания. Слагам го от време на време, колкото да проверя дали всичко е нормално. Дали съм се възстановил от дадена тренировка и съответно дали да правя следваща тежка.  В много от случаите съм правил компромис с това и съм го карал на усет, опитвайки се да „слушам тялото си“.

Когато Гармин пуснаха  модела „Форерънър 235“ със сензор за измерване на пулса директно от китката първото нещо, което попитах представителите на Гармин в България беше, кога ще излезе и Феникс със сензор за ръката. След като ми отговориха, че само до няколко месеца и такъв часовник ще бъде пуснат на пазара, бях адски щастлив, че ще мога да премахна един аксесоар от тези за трениране, който така и не ми беше удобен, а именно „колана за измерване на пулс“.

 

Garmin-Fenix-3-HR_zpsh3ltrcxm

 

Имах късмета да тествам един от първите бройки пристигнали в България, но резултата не беше точно този, който очаквах. След един два дена използване седнах и прочетох доста материали за часовника и доста от нещата ми се изясниха. В много материали по темата прочетох, че часовника не мери точно пулса от китката, за това си взех един друг нов продукт който гармин пусна по същото време на пазара а именно HRM Run. И за да се убедя в точността му използвах два часовника едновременно по време на тренировка или през деня. На единия следях пулса от колана а на другия от китката. Двата часовника показваха абсолютно еднакви стойности.

Много е важно обаче да знаете и следвате доста стриктно следните изисквания за да получавате коректни стойности на пулса измерван от китката си:

  1. Часовника е препоръчително да се носи на лявата ръка. Макар, че аз нося моя на дясната нямам проблем с това.
  2. Часовника трябва да е доста добре стегнат. Това осигурява плътен контакт през цялото време и не губите стойности.

Трябва обаче да знаете следното. Часовника дава коректни стойности в покой и при равномерно бягане с по-нисък пулс. Ако правите променливо бягане, интервали, фартлек или подобни тренировки свързани с честа смяна на темпото и съответно пулса, не може да се разчита, че часовника ще реагира мигновено и ще показва стойността такава каквато е в момента. Но нека не забравяме че все пак и Гармин са си го написали и препоръчват използването на „колан за пулс“ при хора занимаващи се сериозно със спорт.

81-GNxS-VYL._SX522_

Но въпреки това Fenix 3 HR с тази си функция ми помага изключително много да следя денонощно моментния си пулс и знам, че мога да разчитам на това на 100%. Нещото, което е много интересно е че можете много лесно да следите пулса си докато спите и да следите как се възстановявате или не се възстановявате след тежък ден. Много по-лесно в момента следя пулса си сутрин, защото единственото, което трябва да направя сутрин като се събудя е просто да погледна часовника си. По време на възстановителните тренировки също може да се разчита на 100% на измерването на пулса само от китката.

Тук идва момента в който ще напиша няколко реда за HRM Run (колан за пулс, специално създаден за бягане), продукта от, който честно казано съм много впечатлен.

Освен прецизния пулс който измерва колана нещата от които още може да се възползвате за да подобрите техниката си на бяган са:

  1. Каданс – броя на крачките направени за минута
  2. Дължина на крачката
  3. Времето за което имате контакт със земята
  4. Вертикалния отскок по време на бягане
  5. Баланс в проценти – кой крак, какъв контакт със земята им (примерно 49,5 – 50,5)

Интересното е, че гореизброените данни, които получавам по време на бягане са супер динамични. В момента, в който променя стойката или скоростта на бягане се променя мигновено всеки един показател. Така може да се реагира на момента и всеки път когато се отпуснете и забравите за стойката си на бягане да я коригирате. С помощта на HRM Run смятам, че с малко познания по бягане всеки един желаещ може подобри техниката си на бягане и съответно резултатите си.

9249-987639134560d0d6bdfd5d4382ee5578

Е не успях да намаля аксесоарите си за бягане, но пък съм много доволен от модифицирания такъв. Сега поне си го слагам с интерес защото освен пулса получавам още много ценна информация.

Аз лично съм много доволен от Fenix 3 в комбинация с HRM Run и вече наистина не знам какво ново може да се измисли, като часовник за да подобря и усъвършенствам бягането си.

За много километри.

avtora.com: Garmin Vivosmart HR – пулсомер с гривна или гривна с пулсомер. Защото пулсът има значение

0

Продуктът, който ви представяме – Garmin Vivosmart HR Actitity Tracke45374r  – гривна с пулсомер, или пулсомер – гривна, е възможно най-качественото компактно решение, що се отнася до аксесоар, предназначен за любителите …….

За да видите цялото ревю натиснете тук .

 

avtora.com : Forerunner 225 – оптичен пулсомер и GPS тракер за бегачи

0

45316Когато бягането за здраве се превърне от порив в необходимост, неминуемо настъпва и следващият преломен момент – този, в който сте обладан от желанието да измервате вашите резултати с идеята да контролирате собствения си прогрес. Живеейки в свят на динамично развиващи се технологии….

 

За да видите цялото ревю натиснете тук .